Planche – najlepszy sposób!

Cześć! Ostatnio mogliście dowiedzieć się co nieco o front leverze, o tym jak nauczyć się go szybko bez zbędnych i nie potrzebnych aspektów. Dziś natomiast mowa o planche – wadze w podporze.

Planche jak szybko mogę się go nauczyć ?

na to pytanie nikt nie odpowie ci jednoznacznie, nikt również nie poda ci terminu w którym mniej więcej powinieneś go potrafić wykonać. Nauczenie się tego elementu zależy od wielu czynników takich jak np :

  • aktualny poziom siłowy
  • predyspozycje
  • samopoczucie
  • okres regressu/progressu

Jednakże ! metody opisane tu mogą być bardzo dobrym ” boosterem” progresu.

 

SWR – Smarowanie, Wzmocnienie, Regeneracja

to trzy najważniejsze czynniki warunkujące dobry progress w tym elemencie, a nawet nie tylko w tym, bo tak naprawdę jest to najlepsza metoda do nauki każdego innego elementu statycznego.

 

Smarowanie :

Na naszej stronie jest już artykuł który mówi bardziej dogłębnie na  temat tego sposobu – (kliknij tutaj). W skrócie są to próby w ciągu całego dnia danego elementu ( zawsze będąc wypoczętym).  Jednakże stosowanie tej metody (jako jedynej) zaprowadzi cię do elementu w szybkim czasie, ale(!) jest ona bardzo kontuzjogenna i zamiast do elementu może zaprowadzić cię nawet do ortopedy, dlatego wszystko trzeba wykonywać z głową i nie ryzykować jeśli nie jest to potrzebne.

Wzmocnienie:

Oprócz powyższego sposobu ważne jest też wzmocnienie, czyli wszelkiego rodzaju progresje, które przyzwyczajają progresywnie stawy do większego obciążenia. 

Co do progresji to należy pamiętać, że nie ma sensu wykonywania 30s tuck planche, bo nie uwarunkuje to przejścia do kolejnej progresji. Jest to całkowicie inne wychylenie i aktywacja mięśni potrzebnych do wykonania dalszych pozycji. 

Oprócz progresji bardzo dobrym ćwiczeniem są :

-planche lean ( wychylenia w planche

-planche lead z wybiciem nogami ( czyli wychylamy się w planche i wybijamy się do pozycji normalnego planche)

Regeneracja:

Tak jak i wszędzie regeneracja jest potrzebna( BARDZO POTRZEBNA!)

Musisz pozwolić aby układ nerwowy( który jest bardzo obciążany przy nauce elementów, gdyż przy każdym ćwiczeniu gdzie organizm musi generować maksymalne skurcze jednostek motorycznych – organizm bardzo się męczy.) Odpocząć muszą również stawy na których figury statyczne się opierają( jeśli wykonujemy je poprawnie na prostych rękach)

 

PODSUMOWANIE + PRZYKŁADOWY KALENDARZ TRENINGOWY

 

Poniedziałek ( Smarowanie)

Wtorek ( Wzmocnienie)

Środa (Odpoczynek)

Czwartek (Smarowanie)

Piątek( Odpoczynek(

Sobota (Wzmocnienie)

Niedziela( Odpoczynek)

 

Progresje a Smarowanie

Ważnym tematem jest co dokładnie powinniśmy ”smarować”

bo przecież jeśli nie potrafimy nawet na ułamek sekundy wykonać front levera( czyli wskakujemy i bez spięcia opadamy na ziemie, to faktycznie nie ma to większego sensu.)

Co więc należy robić ?

Jeśli nie jesteście w stanie wykonać full front levera nawet przez ułamek to technikę ”smarowania gwintów” stosujcie do progresji wcześniejszych np.

  • Smarowaniem gwintów uczycie się adv tuck front levera
  • Wzmocnieniem trenujecie w pozycji tuck front lever.

 

Zapraszamy do kolejnych poradników ! Już w kolejną sobotę pojawi się nastepny blog – jego temat zostanie zdradzony w środę a informacja pojawi się na naszym fanpag’u na Facebook’u! Zapraszamy i pozdrawiamy St8Workout Team!

 

 

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *