Front Lever – Poradnik

Front Lever tzw waga przodem – element który należy do elementów średnich lub do zaawansowanych( w zależności od skali trudności danego elementu)

Wykonanie :

Tak jak na powyższym zdjęciu element ten opiera się na silnym napięciu mięśniowym mięśni pleców i ramion i ogólnie korpusu.

zatem jak go ćwiczyć, aby najszybciej osiągnąć pełną wagę przodem ?

Odpowiedzią będzie tu tzw ”smarowanie gwintów” klinknij i przejdź do osobnego artykułu z wyjaśnieniem.

w skrócie smarowanie gwintów to próby danego elementu w ciągu dnia.

Przykładowo jeśli mówimy o front leverze – wykonujemy próby tego elementu w pełnej formie ( nogi złączone, prosta sylwetka ) kilkanaście razy w ciągu dnia. Wchodzimy próbujemy robiąc maksymalne spięcie i następnie wracamy do codziennych obowiązków i po czasie wykonujemy znowu próbę tego elementu ( zawsze będąc wypoczęty po poprzedniej próbie)

Progresje – MIT

Drogą do najszybszego osiągnięcia elementu na pewno nie są progresje.

Dlaczego ?

Ponieważ każda progresja zwiększa dźwignie w danym elemencie który na niej bazuje ( planche,  front lever).  Dlatego trzymanie 30 s adv tuck front levera nie daje nam pewności, że przytrzymamy pełną wagę przodem. Jednakże odwrotnie już jak najbardziej będzie to działać.

 

Gumy wspomagające/oporowe

Czyli kolejny dobry pomysł na trening elementu, jednakże ! :

na gumę  nie wchodzimy układając ją na stopach ze względu, że wtedy wypycha nas to odpowiedniego ułożenia rąk względem nóg (dzwigni, wagi).

Powoduje to zbyt małą aktywacje mięśni które rzeczywiście odpowiadają za utrzymanie pozycji. Tak więc zakładamy gumę w okolicach bioder.

PODSUMOWANIE

Progresje- (raczej nie, chyba że chcemy podejść mniej kontuzjogennie)

Najlepszy sposób- próby(smarowanie gwintów) oraz próby na gumie oporowej.

Oczywiście ta metoda jest bardzo kontuzjogenna, dlatego trzeba uważać i aby zminimalizować prawdopodobieństwo wystąpienia urazu należy wykonać solidną rozgrzewkę.

.

 

Zapraszamy do kolejnych wpisów. Kolejny poradnik pojawi się już za tydzień. Będzie on dotyczył planche- wagi w podporze przodem.

Pozdrawiamy i zapraszamy do kolejnego postu za tydzień – nie może cię on ominąć #St8Workout Team

 

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *